Wat anderen zeggen
“Ze zijn veelzijdig en leveren constante kwaliteit”
Esra de Zeeuw
Contentproducer ANP – Hollandse Hoogte
ANP – Hollandse Hoogte levert beelden aan media en organisaties. Van nieuwsfotografie tot hoogwaardige portretten, van reportages tot creatieve lifestyle producties.
“De kracht van Studio Oostrum is hun veelzijdigheid waarbij ze ook nog eens een constante kwaliteit leveren. Van portret- tot productfotografie en van reportages tot corporate beelden: ze hebben het allemaal in huis.
Leveren onder alle omstandigheden
We werken al jaren samen en wat met name erg prettig is, is hun flexibiliteit. We kunnen vooraf alles heel goed briefen, de praktijk is vaak weerbarstig. Voor de mensen van Studio Oostrum is dat nooit een probleem. Ze buigen goed mee met veranderingen en leveren altijd. Daarbij is hun creativiteit een sterk punt. Meedenken met de opdracht en met de uitvoering. Dat geeft toegevoegde waarde en dat betekent dat als we een opdracht bij hen neerleggen, we ook een goed resultaat krijgen. En als het resultaat om wat voor reden dan ook niet helemaal naar wens is – we blijven tenslotte allemaal mensen en de omstandigheden kunnen wel eens in de weg zitten – dan lossen ze het altijd op.
Fijne mensen
En wat voor ons ook heel belangrijk is: de mensen in en achter de studio. Het zijn niet alleen vakmensen, maar ze zijn ook altijd vriendelijk en positief. Dat werkt gewoon hartstikke fijn.”
“Beelden die precies uitstralen wat wij willen overbrengen”
Joost Lasschuit
Algemeen directeur Rolloos
Rolloos levert slimme camerasystemen voor de offshore industrie die processen automatiseren en de veiligheid van mensen bevorderen.
“Ik werk graag samen met Studio Oostrum en de belangrijkste reden is dat ik beelden krijg waar ik heel enthousiast van wordt. Ze brengen precies over wat wij willen uitstralen. Er zit beweging in, een soort directheid en actie en dat geeft een positief gevoel. Daarom werk ik al zo’n 10 jaar met hen samen.
Pakken de regie
Tijdens het creatieve proces pakken ze de regie en gaan op zoek naar de vraag achter mijn vraag. Wat is de perceptie van mijn klant en welke boodschap willen wij overbrengen? Ik vind dat heel fijn. Ze staan open voor mijn ideeën, maar ze geven altijd hun eigen mening en dagen mij uit om het gesprek aan te gaan om zo het optimale resultaat te krijgen. Het mooiste compliment is als mijn klanten of leveranciers vervolgens zeggen ‘wat een mooie beelden, mogen wij die ook gebruiken?’
Technisch vakmanschap
Ze zijn flexibel en vindingrijk. Laatst maakten wij foto’s op een boorplatform. We hadden van tevoren bedacht wat voor soort beelden we wilden schieten maar we zijn daar te gast bij mensen die gewoon bezig zijn met hun werk. Er gebeurden onverwachte zaken die dwars door onze planning heengingen. De mensen die we wilden fotograferen waren niet beschikbaar en de weersomstandigheden waren slecht. Zaken waar je geen invloed op hebt. Dan moet je snel een ander plan trekken om toch er iets van te maken. Dat doen ze erg goed. Dat getuigt van flexibiliteit en technisch vakmanschap.”“We trekken samen op in de branding van ons bedrijf”
Niels Tap
General manager Servauto (Total Nederland)
Servauto is een dochtermaatschappij van Total Nederland en verantwoordelijk voor alle (108) Total tankstations in Nederland.
“We werken al zo’n zes jaar samen en trekken gezamenlijk op in de branding van ons bedrijf. Zo leverde Studio Oostrum een grote bijdrage aan de communicatie van onze nieuwe missie met een dynamische film. Die bevat veel afwisseling door het gebruik van verschillende technieken zoals time-lapse en beelden gefilmd vanaf grote hoogte. Hierdoor zit er veel vaart in.
Gave animaties
Vaak heb ik een globaal idee maar weet ik niet goed hoe ik dat moet overbrengen. Dan ga ik met Hans, Alain en Hilde om tafel en zij weten mijn hersenspinsels haarfijn te vertalen naar een creatieve aanpak met een pakkend resultaat. Met fotografie en film maar ook met animatie. Zo wilde ik onze achterban – die bestaat uit zo’n 800 mensen – enthousiast maken voor onze nieuwe missie en aanpak, de zogenaamde ‘road to succes’. Hiervoor maakten we hele gave 3D-animaties. Stel je het beeld voor van een tankstation geprojecteerd op een wand van 30 meter breed en 10 meter hoog. De zes pijlers van onze nieuwe strategie vlogen in de vorm van blokjes van een rubiks kubus in het scherm en wisselden telkens van vorm. Echt heel gaaf en effectief!
Gevoel voor kwaliteit
Wat ik erg fijn vind, is dat zij zo’n project volledig op zich nemen. Het script, de animator, de voice-over, zij regelen alles wat er bij komt kijken. Typerend is ook hun gevoel voor kwaliteit. Gaandeweg het project ontstaat weleens een probleem omdat iets niet kan zoals we hadden gedacht. Dan gaan ze net zo lang door totdat er een oplossing is. Hans bewaakt daarbij de rode draad en zorgt ervoor dat we de kern van het concept vasthouden.”